ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Studentkalas idag:)

Publicerad 2013-06-01 10:25:08 i Allmänt,

I eftermiddag/kväll ska vi iväg och fira kusin min som tar studenten idag! Vi kommer inte att vara på själva dimissionen, eftersom långa bilresor inte är särskillt trevliga längre, så istället har vi bestämt oss för att jobba nere i källaren nu under dagen.
 
Vi har nu knackat bort det som ska bort, samlat upp allt gammalt bruk i säckar och Tobias har påbörjat slipandet av väggarna. Sen blir det att sopa av lite så att vi kan använda duschen och imorgon eller på måndagen, när dammet har lagt sig ska allting putsas och sopas rent. Sen får vi börja med de roligare uppgifterna, alltså jämna väggarna med bruk och sen måla. Att måla golvet kommer få vänta till sensommaren eller hösten, för jag vill inte vara utan badrum med en nyfödd här hemma! Vi räknar med att vara utan badrummet i c. 20 dagar när vi tar tag i golvet (mesta tiden går ju till att det ska torka), så då sku det ju passa bra om vi kan vara i stugan några av dessa 20 dagari alla fall:)
 
Nu borde jag hitta energi till att putsa mina skor till kvällen, tömma och fylla diskmaskinen och sen sakta börja fixa lite lunch till oss. Annars är mina uppgifter just nu att vara regnvakt, eftersom Tobias kostym är ute på vädring, och att kolla om det dyker upp någon för att göra installationer på vårt elskåp. Tunga uppgifter, eller hur!?:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela