ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

På babyfronten intet nytt

Publicerad 2013-06-12 06:09:21 i Allmänt,

Tydligen har jag en femstjärnig livmoder, så som lill*n verkar trivas där. Inatt trodde jag nästan att något var på gång, då jag vaknade med svaga värkar som blev starkare efter hand. Som synd klingade de av efter ungefär 40minuter och jag somnade om. Nu känner jag nada igen, så falskt alarm...
 
Så, ännu en dag utan några ordentliga planer. Blir väl en massa vilande (kroppen är verkligen duktig på att kräva lugn nu, så låter den bestämma hur dagarna ser ut), kanske en promenad och lite plockande ute, en omgång med dammsugaren och lite annat smått och gott som borde göras. Sen har jag också tänkt plocka bort de minsta baby-plaggen från bb-sakerna, tror det är lite större kläder som kommer att gälla.

Kommentarer

Postat av: Gun Rajalin

Publicerad 2013-06-12 15:00:45

Hej Saga!
Tänker på er alla dagar (nästan iallafall). Ut och städa bilen..brukar vara ett bra sätt att få värkarna igång. Lycka till med baby-fåandet. Väntar med spänning på resultatet. Kramar från Gun

Svar: Städa bilen, tvätta bilen, skura golvet... Testat det mesta... Stark mat brukar ju också vara ett tips, men känns inte så lockande att fixa halsbränna med flit:PNå, senast vid midsommaren blir det ju vräkning, så vet ju att det finns ett slut på väntandet!
Saga

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela