ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Dagen som flöt iväg

Publicerad 2013-06-15 19:36:55 i Allmänt,

Idag har bara åkt iväg känns det som, men när jag gick igenom vad vi gjort blev det ändå en hel del. Började morgonen först vid 9, vilket är mycket sent för oss. Vid 10 åkte vi iväg till mamma och hundarna och var där som sällskap en stund och sen med ut på en kort promenad. Efter det blev det en sväng via butiken och handla mat för veckoslutet.
 
Hemma igen åt vi lunch och sen bakade jag äppelkaka, medan Tobias påbörjade städningen. Medan kakan gräddades hjälpte jag till med städningen och vi fick till och med nattduksbordet flyttat över till Tobias sida av sängen och vaggan flyttad på vid min sida, så nu är vi helt klara för lill*ns ankomst:) Sen blev det en timme på sängen för min del och efter det kom Tiina på besök. Blev två timmar babbel om allt och inget. Blir lätt så då vi senast träffades vid före julen.
 
Så har vi ätit en god middag bestående av maletköttbiffar, stekt nypotatis (rester från igår), gräddsås, tomatsallad, lingonsylt och stekt lök för Tobias del. Sen blev det ännu en kvällspromenad. Nu börjar jag känna mig redo för sängen, måst bara först bestämma mig om jag ska ta en kopp te och en bit äppelkaka eller inte:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela