ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Rådgivningsbesök

Publicerad 2013-02-12 09:31:31 i Baby,

Idag startade vi dagen med ett besök på rådgivningen. Eller lill*n startade den med en massa sparkar när jag skulle ta mig upp från sängen, så morgonen startade lite senare än tänkt. Så lätt att bara fastna och se på magen som buffas hit och dit:P
 
Fick höra på babyns hjärta och nu börjar det verkligen låta som hjärtslag, inte som ett tuffande tåg! Själv är jag i toppskick! Hemoglobiner är super, blodtrycket likaså:) Nästa besök bli om några veckor och då hos en läkare. Om 3-4 veckor är det dags för sockerbelastningstest, usch! Ingen mat 12h före, ingen dricka på morgonen och sen en sötsliskig vätska och 2 timmars väntan... Och som körsbäret på toppen: 3stick för att kolla sockervärdet före, mitt i och efter dessa två timmar... Blääh...
 
Sen fick vi hemläxa att fylla i några papper om vårt förhållande, tankar och känslor om framtiden. Och så lite info om kela-ansökningen och intyg på att jag är gravid och går till rådgivningen regelbundet, så nu skall det ansökas om pengar! Senast första veckan av april skall pappren vara inne, så nu gäller det att förstå vad kela menar med alla sina fina formuleringar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela