ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Promenaddag

Publicerad 2013-02-26 07:02:00 i Allmänt,

Idag har jag tänkt ta mig till stan, så nu försöker jag övertyga mig själv om att lämna sängen:P (Lyxliv att bara jobba 3dagar/vecka)
 
Måst börja med ett besök hos labben. En vecka sen antibiotikakuren tog slut nu, så nu ska de kolla att den hjälpte. Sen blir det att gå till Kela och se om de kan hjälpa mig att räkna ut vad jag kommer att få för moderskapspeng. Hoppas på att kunna göra ansökan genast där, så är det sen klart! Försökte hitta telefonnummer till Kariskontoret igår och fråga om jag behöver boka tid + vad för papper jag behöver med, men tydligen ska man inte ringa till sina lokala kontor, utan till telefontjänsten... Suck... Nåja, tar med de papper jag kan tänka mig att behövs, så hoppas jag på kloka svar!
 
Sen måst jag också via matbutiken efter jäst. Glömde att köpa hem igår, så kunde inte göra pizzan som vi väntat på i 3 dagar nu... Och så blir det väl ett besök hos Karisma och kolla om de har fårr in några nya babysaker:)
 

Update: -13 grader är inte trevlig promenadtemperatur enligt mig... Som tur har jag världens bästa fafa som kommer och kör mig till stan om en halvtimme. Då blir det bara promenad hem istället, vilket känns mycket lättare att ta itu med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela