ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Lördag

Publicerad 2013-08-24 12:02:14 i Allmänt, Baby,

Kreativ rubrik, jag vet!
 
Här rullar dagarna på i full fart. Lillen växer och blir bara mera "med" hela tiden. Ibland är han nöjd själv, ibland behöver någon sitta med hela tiden. Hittills idag är en sådan där sitta med dag, helst ska han vara i famnen, både då han är vaken och då han sover. Supergosigt är det ju med ett litet knyte i famnen, men nog känner man sig samtidigt lite låst, då jag inte kan göra något här hemma.
 
Idag är vi också på tu man hand, vilket ju inte är så vanligt på veckosluten. Tobias hoppar in som vårdare idag och sen ska han till Helsingfors på kalas ock kommer hem någon gång inatt. Vi tänker i alla fall packa bilen full (jepp, dem blir full eftersom vagnen ska med) och åka till mommo och moster på eftermiddagen och tillbringa kvällen där tills det är sovdags för lillen. Känner att jag behöver få prata med någon som kan svara lite mera än vad lillen gör. Skratt, leenden och olika vokalljud som "ääuuu" och "eeiii" är nog härliga, men lite "vuxet" prat blir trevligt som omväxling.
 
Efter en matpaus här mitt i inlägget har nu lillen somnat i sin vagn, så nu ska jag se om jag får disken plockad, tuttflaskorna diskade och de saker som ska med i eftermiddag hopplockade:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela