ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Vad ska vi göra idag då?

Publicerad 2013-04-09 08:51:08 i Allmänt,

Det var meningen att jag sku få besök om ungefär två timmar, men fick just ett meddelande att hon ligger lågt idag, pga. spysjuka :S Stackarn...
Nåja, så nu har jag då typ 4 timmar tills jag ska fara till hundarna och vara sällskapsdam. Något borde jag ju göra, men vad? Brasan har jag igång, så jag kan inte fara iväg någonstans...
 
Egentligen har jag flera roliga och mindre roliga alternativ, men vet inte vad jag ska ta tag i först. På roliga sidan står: plantera om tomater, baka något gott till frysen (har inte vila baka senaste veckorna, då jag sku hålla mig borta från socker...), laga en stor gryta chili con carn och måla lite uppe. På mindre roliga sidan har jag: stryka, dammsuga, tömma diskmaskin och diskskåp + tömma diskbänken och städa undan rent byke.
Borde väl ta tag i den mindre roliga avdelningen först, men tänk sen om energin tar slut på hälften, så jag inte orkar eller hinner med det roliga:P Hmmm.... I-landsproblem på hög nivå!
 
Lill*n har i alla fall bestämt sig för vad han/hon ska göra just nu: sparka mig i revbenen och magsäcken. Man tackar! Kanske lite plockande och städande sku verka sövande?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela