ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

10veckor kvar

Publicerad 2013-04-03 08:01:35 i Baby,

Lite sent, men nu är vi nere på tio veckor kvar till beräknat datum! Och en massa sysselsättning har vi, så nog kommer veckorna fortsätta flyga iväg (bevis på det är ju att det gått 3dagar sen jag egentligen tänkte skriva det här inlägget, men tiden har försvunnit!).
 
I alla fall så borde lill*n vara c. 42cm just nu och väga runt 1600g. Varje vecka ökar han/hon med c. 200g från nu till förlossningen, så tror det kommer börja bli stor skillnad på magen så där sakta! Det märkte vi också av igårkväll. Jag hade spänd mage hela gårdagen och det värkte svagt till och från. På kvällen när jag lade mig i sängen var magen betydligt mera putande än kvällen före och napan var bara en liten, liten grop, inte bottenlös som ett svart hål som den har varit hittills!
 
Min lilla hyresgäst verkar vara en glupsk liten sak också, har jag kunnat konstatera! Han/hon hickar hela tiden och orsaken att babyn i magen hickar är ju att de sväljer fostervattnet fel. Det åker ner i luftvägarna istället för magen... Men samtidigt är det ju bra att babyn hickar mycket, eftersom det stärker diafragman och gör att andningen brukar löpa bättre efter förlossningen:)
 
På inköpsfronten så kommer vi idag att åka iväg till Lojo och köpa barnvagnen och kanske också bilstol (om de finns i lager), så sen är vi ju en bra bit på väg! Och moderskapsförpackningen borde komma denna vecka eller i början av nästa, så då har vi ännu mera saker:P Sen fattas att få hem vaggan, låna/köpa skötbord och köpa hem förbrukningsvaror.
 
 
Liten jämförelse på magen 2,5v mellan bilderna och inte tycker jag att det har hänt så mycket?
Randiga skjortan har blivit en favorit nu, såå mjuk och skön:)
 
När jag sitter märker jag ju nog av magen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela