ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Mastodont-läggning

Publicerad 2015-05-19 20:26:15 i Allmänt,

Ikväll hade vi en sån där evighetslång läggning,  när lillen skulle somna. För lite mer än två och en halv timme timmar sedan ville han upp och jag och fröken kunde komma tillbaka ner för ungefär en halv timme sen...
 
Det är inte så kul när det blir långa stunder uppe. Fröken blir orolig och får tråkigt (kvällarna är ju annars den tid jag kan ägna mig till 100% åt henne, så vi brukar leka, gosa och ligga på mage i babygymmet) och jag blir slö av att vara stilla så länge. Men så länge lillen somnar på gott humör är jag i alla fall nöjd!
Så,  nu sover han och fröken somnade precis i min famn. Vi hann bara med kvällstvätt och få på henne pyjamasen, sen ville hon sova. 
 
Om en halvtimme har vi Tobias hemma och det är dags för sömn. Jag låg vaken 4-6 i natt och så vaknade vi vid 7, så det ska bli riktigt skönt att bädda ner oss alla i sängarna. Men först har jag en hel del Duplo att få tillbaka i sin låda, rent byke att få på plats,  rena kärl att få på plats, några flaskor att diska och ren tvätt att hänga upp. Och så är mitt hår i stort behov av en tvätt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela