ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Lillens mat

Publicerad 2015-05-22 17:37:05 i Allmänt,

Lillens middag idag. Ris, kyckling och sås. Tallriken är normalstor (c.22cm) och allting var slut när han steg upp från bordet.
Medan jag fixade sallad och dukade bordet åt han en halv avokado och 5st körsbärstomater. 
 
Lillen är i en allt eller inget-period gällande maten. Ena dagen (som idag) äter han stort morgonmål (en portion gröt), en banan som mellanmål,  ordentlig lunch (omelett av 1ägg, en skiva bröd med smör, några tomater och några äppelklyftor), mera frukt och tomater som mellanmål och sen den här middagen. Nästa dag äter han knappt något alls. Det är intressant hur olika det är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela