ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Idag

Publicerad 2015-05-18 12:50:32 i Allmänt, Trädgård,

Idag vaknade vi med det här utanför fönstret.  Gissa om lillen hade program medan jag fixade morgonmål!? Nu ska vi tydligen få ordentliga trottoarer.
Vi gick förståss ut för att hålla koll på arbetet, få lite frisk luft och gräva lite.
Det var vintergrönan som skulle grävas upp. Mängder av den. Fem stora klumpar ställde jag på sidan, att ta plantor ifrån, men resten fick åka till komposten. Behöver någon plantor är det bara att hojta till! (Jättefina blommor och super på att sprida sig!)
 
Så här ser rabatten ut nu. En del av vintergrönan har fått gå tillbaka in under vinbärsbusken och en del andra plantor har blivit nergrävda.  Tanken är att hela ena kanten ska bli med gräslök, c.2,5m gräslök blir en hel del.   Ännu är det kvar en hel del grävning, skaka jordklumpar, rensa rötter och breda ut mylla, men sakta sakta växer rabatten fram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela