ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Feber, lekpark, vitsippspromenad och morsdag

Publicerad 2015-05-10 06:54:17 i Allmänt,

Vi har haft omväxlande dagar, för på fredagen hade lillen feber, så vi tog det riktigt lugnt, men igår var han hur pigg som helst, så vi kunde vara ute igen.
 
Vi hade redan tidigare bokat lekplats-date med Martina,  så när vi hade varit i gång i några timmar och lillen var pigg och ingen feber visade sig, packade vi oss i bilen och åkte till en lekpark i grannstaden.  Lillen fick leka i lite mindre än en timme, sen tyckte jag att han skulle ta det lite lugnt, så vi packade ner barnen i varsin vagn och gick på promenad.  En riktig vitsippspromenad,  genom ett naturområde. Helt otroligt fint!
 
Efter den rundan sov båda barnen i vagnarna, så vi satte oss utr på ett café på torget och drack te. Solen var varm, torghandeln i full gång och körsbärsträdet blommade i närheten. Så vaknade barnen,  det var dags för dem att få lite gott i sins magar och sen blev det ännu en kvarts lek i lekparken innan jag och barnen åkte tillbaka hemåt.
 
Vi missade dock vår avfart och åkte istället till mamma och Fia en liten stund,  innan vi alla åkte till mommo min, för att tjuvstarta morsdagsfirandet. Sen var det dags att åka hem och väcka Tobias,  lillen och han var ute en stund, vi åt middag och tog det lugnt. Så åkte Tobias iväg till jobbet och jag och barnen kröp ner i sängen.  Vid 21 sov båda barnen, så jag läste en stund innan jag också tog natt.
 
Nu har jag hunnit vara vaken en stund, fröken vaknade precis, lillen fortsätter snarka efter en orolig natt och nere hör jag Tobias som fixar morgonmål. Så nu firar vi lite morsdag här hemma,  sen ska Tobias sova och jag tar barnen med mig för några timmar hos mamma. Då får Tobias lugnare att sova och vi har lite umgänge:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela