ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Sommartider hej hej!

Publicerad 2015-06-01 08:02:37 i Allmänt,

Så var juni här och med den också sommaren.  Det skulle man kanske inte tro då man tittar ut genom fönstret, för då ser man bara grått, blåsigt och kallt(12grader)... Men jag ser också några svalor som flyger, stora knoppar i syrenerna och bergsklinten har börjat spricka ut i blått, så nog är den på kommande,  sommaren, bara lite långsammare än önskat.
 
Vi börjar juni med en tillsammansdag, innan det är dags för Tobias att vaka igen. Imorgon ska jag och fröken till rådgivningen på koll, på onsdagen ska vi kalasa hos min fafa och på torsdagen är Tobias vak förbi och vi ska köpa en massa virke. Det behöver vi, för fredag till måndag är Tobias ledig och då ska vi bygga pergola! Har vi riktigt tur, så har vi hjälp de flesta dagarna, så då kommer det att gå snabbt(hoppas jag, för oj vad jag väntar på att få plantera klätterväxter,  hänga upp lyktor och pynta till!).
När pergola-bygget är klart, är det dags att plantera ut tomater,  squash och gurka och få vår veranda tillbaka. Kanske jag äntligen får den städad också:)
 
Men först tillsammansdag, vak, kalas och sen bygger vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela