ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Midsommar

Publicerad 2015-06-21 13:20:36 i Allmänt, Högtider,

Jag skulle plocka blommor
att binda dig en krans
men marken den var frusen
och inga blommor fanns.
 
Riktigt så illa var det inte, men vi fick nog åka en bit bort för att hitta ordentligt med blommor. Men jag visste en plats där det brukar blomma rejält och så även detta år. Vi fyllde bakluckan med blommor, skrämdes av en hjort, pratade och njöt av livet. 
 
Kransar blev det och några buketter. Vi åt mängder av god mat, umgicks och hade set bra. När grannarna började komma igång ordentligt,  gick vi och sova. På så sätt var vi pigga och glada nästa morgon och fortsatte med gott morgonmål, lite utelek mellan regnskurarna, barnen sov i vagnarna och vi tog det lugnt. Vid 17 kom vi hem och väckte Tobias och så blev lillen och han ute i några timmar.
 
Min syrensaft var klar att smaka på och hälla på flaska. Riktigt god var den och Tobias beställde en större sats till nästa år, så att han får testa att göra likör av den. 
Sen var det dags för Tobias att vaka och jag lade mig att sova med barnen.  Vi vaknade först när Tobias kom hem och då fick jag knappt upp ögonen. 
 
Idag har vi varit ute.  Fröken sov nästan 4 timmar i vagnen och lillen hade sällskap av grannens tre barnbarn. De har ritat vägen full av granna bilder. Asfaltkritor var ett jättebra köp! Sen var det dags för lillen att sova, så grannarna gick hem, men kommer troligtvis tillbaka om 10min igen.
Innan fröken vaknade hann jag fixa ihop en hallon- och rabarberpaj, så den ska vi njuta av när Tobias har vaknat. Måst bara åka och handla, så att vi får glass eller vaniljsås till.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela