ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Efterlysning: lila syrener

Publicerad 2015-06-12 07:44:44 i Allmänt,

Jag tänkte testa på syrensaft, men saknar det viktigaste; syrenblommor. Alla våra syrener är vita (förutom en förädlad lila) och det ska vara vanlig lila i alla recept jag hittar. Tror jag måste ta en runda och se om jag hittar någon övergiven buske att ta några blomklasar av. Annars blir det att fråga snällt av någon granne.
Tyvärr står det inte "Koka syrensaft" på min att göra-lista, så det måste nog vänta till mitten av nästa vecka,  när vi är hemma igen. Hoppas syrenerna väntar på mig tills dess.
 
Idag ska vi få en planka (inte bara sådär att smälla dit, ska mätas och sågas ut hål för battingar) och en halvbatting (bara att kapa och skruva fast när plankan är på plats) fixat på terrassen, vattna, vattna, vattna (hoppas Tobias plan för vattenslangen fungerar!), jag ska ut med Fias hundar, åka iväg och köpa mylla, plantera ut det sista i växthuset,  städa runt terrassen och vad allt vi hinner med. Det betyder att jag borde hälla i mig det sista teet från min kopp och få mig och fröken klara för dagen. Lillen och Tobias är redan ute, men fröken har bökat mycket i natt igen, så jag försökte få lite mera sömn i morse (gick inte bra, att bli sparkad, slagen och buffad av en liten fröken kombineras inte så bra med sömn...). Tur så är det lättare att hållas igång när jag får vara ute och jag behöver inte använda tankeverksamhet till att fundera ut vad jag ska göra.  Det finns en lång lista att ta hjälp av ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela