ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Dags för koll

Publicerad 2015-06-02 08:33:35 i Allmänt, Trädgård,

Idag är det dags för frökens 4månaders koll på rådgivningen. Bästaste moster har lovat att hålla lillen sällskap så länge, kanske blir det lekparkslek så länge. Mycket roligare än att sitta inställd i ett rum på hälsocentralen!
 
Tills vi ska iväg är det ännu några timmar, så dem tillbringar vi ute. Fröken sover en morgon/förmiddagslur i vagnen och lillen jagar spindlar på terrassen. Själv jobbar jag på att få ihop en massa material till komposten.  Nästa vår är det dags att fylla en ny rabatt med jord igen och då hoppas jag på att mycket egen jord, för den är ju nog så mycket bättre än den man köper i säck. Så nu gäller det att samla, samla och samla ännu lite mera material som snabbt bryts ner. Som tur är det ett ganska bra projekt när jag är ute med lillen.  Det går att samla var som helst på gården och blir jag avbruten (vilket jag ju blir med en liten som rymmer iväg på egna äventyr var och varannan minut), så gör det inget. Det är lätt att börja på nytt, inte som med att bygga eller plantera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela