ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Att improvisera

Publicerad 2015-06-12 20:47:36 i Allmänt,

Imorgon är det utlovat fint väder och jag kände att jag verkligen inte har lust att tillbringa någon del av dagen i en matbutik, det räcker med att vara inne och dammsuga. Därför var planen att åka iväg och köpa det vi behöver när lillen hade somnat, men det gick inte så bra. 
 
Han hade svårt att komma till ro, så det tog länge att lägga honom för Tobias. Det är lugnt, tänkte jag, bara jag hinner iväg 20.45 går det bra. Klockan blev 20.30 och jag kunde konstatera att det blivit tyst där uppe. Fem minuter gick, 10minuter... Ingen Tobias.  Plötsligt var klockan så mycket att jag inte skulle hinna till butiken mera (fröken var redan pyjamas-klädd, så ville inte släpa med henne till stan). Tydligen tog Tobias krafter slut och han somnade med lillen. 
 
Nu gällde det att improvisera, så att jag inte behöver iväg imorgon.  De viktigaste punkterna på min handelslista var frukt, bröd och två måltider åt mig och lillen. Frukt fanns det lite kvar, så det räcker till lillens mellanmål. Och det är ju huvudsaken. Bröd, bara att knåda ihop en deg tillsammans med fröken. Nybakat bröd imorgon är ju inte så illa! Maten sen då. Finns lite köttfärs i frysen, så där får vi en sås. Och gröt är ju en ok middag. Kanske ett kokt ägg till det. Perfekt! Ingen butiksrunda behövs, så bara huset blivit dammsugat imorgon, kan vi njuta av en solig och varm dag ute!
 
Nu har också fröken slocknat i min famn, så jag ska bära upp henne och sen få mig klar för sängen.  Måste ladda med sömn nu, ifall morgonnatten blir lika stökig slm senast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela