ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

4månader

Publicerad 2015-06-02 21:08:51 i Allmänt,

Så har vi varit till läkare på koll med fröken. Allt är så bra som det kan vara, sa läkaren, och så är det ju. Hon är glad och nöjd, sover och äter bra och trivs med livet. Växt har hon gjort, 2cm och över 500g upp på 4veckor. Dagens strategiska mått var 66,5cm och 6700g (lillen var 66cm och vägde 7100g vid 3mån och 1vecka, inte konstigt att kläderna "räcker" längre denna gång!).
 
När vi hade varit till läkare och lillen hade lekt i lekpark med moster,  åt vi en snabb lunch hemma hos mamma och sen åkte vi iväg till grannstaden,  för att träffa Linda och barnen. Där fick lillen leka med flickorna en timme, fröken umgås i famnen och jag fick prata trädgård en stund. Sen var det dags att åka hem och väcka Tobias, inhandla födelsedagspresent åt fafa som fyller imorgon och få lite mat i oss. Så åkte Tobias iväg till jobbet,  lillen somnade och jag och fröken umgicks en stund i soffan.  
Nu har jag bäddat ner mig i sängen med ett barn på var sida om mig och hoppas på många timmar sömn.  Imorgon vankas det köttbullslunch och kalas hos fafa för barnen och mig, medan Tobias sover för att orka med ännu en natt. Sen blir det flera dagars tillsammanstid och pergola-bygge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela