ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Sprickfärdig familj

Publicerad 2015-01-21 20:02:24 i Allmänt,

Nu har vi varit iväg på trerätters middag med mamma och Fia. Lyxigt att få sätta sig vid dukat bord och bara välja bland en massa gott vad man vill ha (och att inte ens behöva betala när man ätit klart gör ju inte saken sämre precis).
 
Vi började med cesarsallad(mig och Fia +kycklingbitar till lillen) och blinier med diverse tillbehör(Tobias ocv mamma + smakbit till lillen). Sen lyxig hamburgare(Fia), rödspetta med räksås och potatiskaka(Tobias), biff med konjaksgräddsås och ugnsrostade grönsaker (mig), långkokt renlägg i rödvinssås och potatiskaka (mamma) och rökt lax med majonnäs och mos (lillen).
För att säkert bli mätta avslutade vi med chokladkaka med vaniljglass (jag och mamma), creme brule med blåbärssorbet (Tobias) och vaniljglass med varm chokladsås (Fia). 
 
Eftersom vi sov så länge på dagen har vi en pigg pojke, så vi smälter maten med lite bus innan vi går och sova. Min höft har också blivit bättre, så det är lättare att leka med han nu än under förmiddagen.  Får se vad den tycker om att ligga en hel natt bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela