ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Nattlig promenad

Publicerad 2015-01-17 09:02:14 i Allmänt,

Efter att ha vänt och vridit mig i sängen i två timmar i natt kunde jag konstatera att jag behövde komma upp därifrån en stund och röra mig lite. Och så var jag vrålhungrig! Första gången denna graviditet som jag är så hungrig på natten att jag inte kan somna om. Tror det hände 2ggr med lillen.
Blev i alla fall att stiga upp och plocka fram en bit knäckebröd och ett glas mjölk för att stilla hungern och sen vankade jag omkring här nere i en kvart. Från köket genom vardagsrummet och in i alkoven och så tillbaka till köket. I en kvart! Sen tröttnade jag på det och gick tillbaka upp. Kul program så där vid halv 5, men efter det kunde jag i alla fall somna om.
 
Nu har jag vilopaus på soffan efter att ha fått igång apelsinmarmeladen, Polly tvättad och på tork (hon har varit med vid matbordet några gånger och det syntes...) och tvättmaskinen snurrar på. Lillen och Tobias har tänt brasan, så snart har vi riktigt varmt här inne. Att få apelsinmarmeladen på burk och tvätten upphängd är allt vettigt jag har kvar att göra idag. Sen blir det kanske en stund på gården för lite frisk luft och i eftermiddag/kväll ska vi till mommo och moster på bastubad, badkarsbad (lillen) och fisksoppa. Passligt program en grå lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela