ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Besökardagar

Publicerad 2015-08-05 20:04:52 i Allmänt,

Tobias harjobbat nätter, så för att hansku få sova i lugn och ro har jag och barnen varit iväg lite. Måndagen var vi några timmar hos famo och fafa min och likaså igår. Fick kållåda, plockade vinbär (som blev till en jättegod paj och en flaska saft), gick på promenader och tittade på traktorer och hade det allmänt bra. Idag var det 'Gammamommos' tur att få besök. Där var det lekparkslek, ritande, korvsås i mängder och ett bad i stora badkaret som fick underhålla oss i några timmar. Jättefint för barnen att ha så många somgärnaumgås med dem. Som synd bor hälften så långt borta, så det blir lite svårt att träffas ofta...
 
När Tobias orkade upp idag packade vi ihop lite saker och åkte till grannstaden. En timme på stranden hann vi med och oj vad skönt det var! Lillen sprang omkring och jagade kajor och plaskade och fröken fick ligga och titta runt sig och leka i famnen. Före vi lämnade grannstaden var det dags att göra våra första REKO-inköp; ägg, honung, rödbetor, aubergin, timater och zucchini hafe jag beställt från lokala odlare. Egentligen hade jag också tänkt köpa färsk korv med lamm och rosmarin, men tillverkaren har haft fullt upp med att vinna pris för hu udstadens bästa korv, så det inköpet får vänta till nästa vecka.
Jag tycker om REKOkonceptet (REKO= rejäl konsumtion). Att köpa direkt av små, lokala producenter. Roligt att se vad som produceras i våra trakter och priserna var inte så farliga ; 3euro för 10st ägg av frigående hönor, 5euro för en normalstor burk honung (slungad på måndagen!!), 6euro för en stor aubergin, 0,5kg squash och 1kg tomat. Och så får man träffa mannen som slungat honungen och smaka en sked innan man köpet. Gillar det mycket. 
 
Nu är alla trötta efter vak och dagar på vift, så trötta att jag har varit ensam vaken i en halvtimme redan. Ochnu ska också jag stänga ögonen och hålla tummarna för en lång, lugn natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela