ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Tjej-dygn

Publicerad 2015-04-30 10:30:29 i Allmänt,

10.15 igår började min och frökens tjej-dygn. Det började inte så spännande,  utan med ett besök på hvc för att få mina ögon kollade.(1h20min vänta och antibiotika-droppar och antihistamin är resultatet av det besöket). Sen fortsatte jag med att städa här hemma och tvätta undan lite byke, medan fröken sov. 
 
Efter det blev det bus, gos, äta, sova i famnen och så fortsatte resten av eftermiddagen och kvällen. Jätteskön tillsammans-tid (bortsett från mjölkspyorna som jag fick över halva mig). En hel säng för bara två personer och mera gos.
 
Morgonen har gått åt till att månadshandla. Massa blöjor,  ersättning, konserver, pasta, våtservetter och så mat för några dagar.  Nu sover fröken,  jag dricker te och väntar på att lillen ska komma hem. Ett dygn känns aldrig lika långt som när jag inte är med han. Och i sommar ska jag klara tre dygn, men det är sen...

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela