ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Fredag

Publicerad 2014-05-16 07:51:02 i Allmänt,

Det är så skönt att komma bort från vardagen lite. Känns som om vi har mycket mera tid tillsammans när vi inte är hemma. Och så får man göra sakerna på ett lite annat sätt. Till exempel skulle lillen tvättas lite extra igår på kvällen.  Hemma får han ju bada i sådana tillfällen,  men här har vi inget bad, så istället kom han med i duschen när jag skulle tvätta håret. Att få se på honom när han satt där på golvet och plaskade eller kände med handen på duschstrålarna var så roligt och det är sådana små saker som gör mig så glad över att gå vara mamma och se honom uppleva nytt.
 
En annan jätteroligt sak att se är hur han trivs med att vara ut och uppleva nytt. Att träffa gammelfarfar och gammelfaster, utforska det stora huset, titta på allting runt omkring sig... Igår var han och jag ut på en 45minuters promenad (för att han verkade trött, men tydligen behövde han inte sova) och han satt hur  nöjd som helst i vagnen och tittade på bilar, människor, hundar, fåglar och träd. I mellan pekade han på något och så skulle jag säga vad det var, men mest pratade han på på sitt eget sätt:)
 
Idag ska vi ut på lite ärenden med gammelfarfar och så har jag som mål att besöka domkyrkan. Under de senaste 5 åren har jag besökt Borgå ganska många gånger och då bott granne med kyrkan, men ännu har jag aldrig varit in i den. Men det ska jag försöka ändra på idag:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela