ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Sista dagen

Publicerad 2014-06-24 21:38:58 i Lillen 6-12månader,

Då var den slut, lillens sista dag som 0-åring. Kan knappt förstå att min baby om några timmar blir 1år! Är nästan så jag vill stoppa tiden,  men eftersom det inte är möjligt får jag nöja mig med att ligga i sängen och lyssna på hans andetag några meter ifrån mig, han som för ett år sedan låg i min mage. Då (och innan det) kunde jag nog inte riktigt förstå hur mycket det verkligen är möjligt att älska sitt lilla barn. Att, ingen skillnad hur trött man är, ett litet leende kan få en att glömma dagar av sömnlöshet och ett skratt kan få en att göra precis vad som helst för att locka fram det där härliga ljudet igen.
 
Kan säga att idag har det varit många "för ett år sen" när jag sett på klockan.  Sista dagen utan vår pojke hos oss, en dag inbäddad i tidlöshet, dropp, lustgas, väntan, värkar, längtan och trötthet.  En tung och jobbig dag, men ändå en av de bästa, för den gjorde ju att han kom till oss.
 
Och nu får jag somna till ljudet av hans andetag och någon gång på morgonnatten får jag lyfta över honom bredvid mig och sova och vakna tillsammans. Det finaste i världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela