ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

1års koll

Publicerad 2014-06-30 09:00:29 i Allmänt, Lillen 1år,

Nu har hela familjen varit till rådgivningen på lillens 1års koll. Jag gissade lite fel på längden då jag trodde han var minst 80cm. Resultatet av en snabb mätning blev 77,5cm, men då var han lite vriden och inte alls intresserad av att ligga rak på rygg, så kan kasta lite. Vikten gick bättre då jag gissade på över 10kg, närmare 10,5kg. Riktiga svaret var 10320g. 
 
Allting var jättebra med honom, syn och hörsel toppen. Han pratade på med sköterskan, kastade boll och var på jättegott humör. Enda jobbiga var att det skulle ges 3 sprutor, men det gick snabbt och mest illa tyckte han om att mamma och pappa höll fast han. Nu är det igen ett långt hopp till nästa koll, först vid 1,5år ska han till rådgivningens läkare. 
 
Efter ett sådant äventyr blev pojken lite trött (+ att vi varit halvvakna i 1,5h inatt, dumma dumma tänder som bråkar!), så han tar en tupplur ute i vagnen. Och så håller vi tummarna att ingen feber dyker upp mot kvällen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela