ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Torsdag

Publicerad 2014-12-18 05:52:15 i Allmänt,

Lillen tog morgon samtidigt som Tobias idag, alltså 5.30, så nu har vi hunnit äta morgonmål, lillen och Tobias öppnade lillens julkalendrar och brasan sprakar på. Kan säga att jag inte var riktigt lika pigg på att stiga upp vid halv 6 som lillen var, eftersom jag precis höll på att somna om efter att ha varit vaken i en timme eller så...
Nå, nog ska vi väl få denna dag att starta också. Några koppar te, brasa hela morgonen och leka med Duplo, så är jag väl igång sen:)
 
Vid 9 kommer Fia hit för att hålla lillen sällskap medan jag ska iväg på besök till rådgivningens läkare. Jag ska passa på att ta en sväng via matbutiken på samma gång, så att jag och lillen har lunch och att vi inte behöver dit ikväll. Ikväll ska nämligen källaren fyllas med allt vi behöver för att fixa garderoberna, nu när Tobias snart blir lite mera hemma. Har på känn att jag kommer få ännu mera myror i kroppen att få börja bygga, när virket är hemma, så jag ska försöka få lite mera av julbakningen och -fixningen gjord idag och imorgon. Då kanske vi kan såga ut och sätta in någon hylla på lördagen, istället för att stå i köket hela dagen. Hoppas, hoppas:)
 
Så, där är vår plan för dagen; te i mängder, brasa, lek, besök av moster, bakning och fixning i väntan på att Tobias kommer hem. Sen makaronilåda och börja måtta hyllor:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela