ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Morgonpigga

Publicerad 2014-12-11 05:56:53 i Allmänt,

Idag tyckte lillen det var passligt att vakna vid 5.45, när Tobias skulle stiga upp. Jag låg kvar med honom i sängen i ungefär en kvart, men inte ville han somna om, så vi steg upp och åt morgonmål tillsammans,  hela familjen. Gissar på tidig dagssömn, men det gör ju inte då mycket, eftersom han ändå kommer att somna i bilen ikväll, för ikväll åker vi till Borgå.
 
Dagen kommer att gå till att plocka ihop det sista, se att växterna har vatten och kattorna har mat och vänta på att Tobias kommer hem med Fias bil i eftermiddag. Förhoppningsvis får vi den, men den är på service, så vi vet inte före i eftermiddag. Annars kan det bli riktigt intressant att få in vagn och säng åt lillen, kläder, min dyna och oss tre i min lilla Yaris.
 
Vi blir i Borgå några dagar för att umgås med lillens gammelfarfar, ta promenader i vackra Gamla Stan, kanske köpa någon julklapp, hitta någon rolig lekpark åt lillen att busa av sig i och ha lite tillsammans-tid. Och så i alla fall ett café-besök. Det finns så många mysiga cafén i Borgå, så det gäller att passa på när vi är där.
 
Tobias har ledigt fram till måndagen, så vi kommer ha en lycklig liten pojke. Han är en riktig pappas-pojke just nu och funderar flera gånger i timmen var Tobias är, när han är på jobb. Och efter dessa tre lediga dagar har Tobias en vecka jobb och sen lite extra julledigt. Först tre lediga dagar, två dagar jobb och så fyra lediga dagar till. Som vi ska njuta av att vara tillsammans!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela