ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Sovmorgon a la lillen

Publicerad 2014-04-08 07:31:08 i Allmänt,

Idag tog jag och lillen morgon först lite före 7. Superskönt! Och att väckas av en glad liten pojke som ger mamma en puss (visserligen på näsan och med en massa tänder inblandade, men i alla fall; en puss!), då kan man inget annat än le, pussa tillbaka och konstatera att livet nog är så fint det bara kan vara just nu<3
 
Vi börjar dagen med leverkorv smörgås, te(för mig) och vatten (för lillen). Radion surrar på i bakgrunden och solen skiner. Kattorna har hälsat godmorgon och lillen försökt mata Maja med sin smörgås. Så avslutar vi morgonmålet med att gosa ner oss i soffan med lillen i min famn och lillen får sin morgonflaska. Den stunden och kvällsflask-stunden är de enda två gånger under dagen som lillen hålls stilla i min famn i några minuter och det är så otroligt mysigt. Annars är det full fart all vaken tid, men när han dricker sin flaska ligger han stilla, tittar runt sig, studerar mitt ansikte och är helt avslappnad. Hoppas han vill fortsätta med flaska i famnen länge ännu:)
 
Idag har vi inga speciella planer.  Fortsätter vädret vara så här fint blir det nog lite lek ute på gården innan det är dags för lillens mitt-på-dagen-tupplur. Kanske jag får några stolpar till buskstöden målade också, börjar vara dags att byta eftersom bladen snart slår ut och då blir det svårare att inte skada buskarna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela