ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Förmiddag i trädgården

Publicerad 2014-04-20 07:38:52 i Allmänt, Lillen 6-12månader,

Jag tror bestämt vi börjar denna dag där gårdagen slutade, ute på gården. Det här vädret gör att jag helst skulle bo ute (om vi bortser från myggorna som hittat hit...). 
 
Om en stund gissar jag på att lillen vill sova, så då går vi alla ut. Lillen har tydligen en trött period nu, efter flunssa, öroninflammation och tandsprickning, och att han också har fått den här envisa hostan som sitter i gör ju inte saken bättre. Han har sovit relativt bra de senaste nätterna, men ändå är han trött igen inom tre timmar och kan sova upp till 4timmar ute, plus ett kortare pass på sena eftermiddagen. 
 
I alla fall ska vi försöka få ringarna bytta på bilen, vinterringarna tvättade, nyplanteringarna vattnade och verandan inplastad.  Hinner vi med det sista öppnar det vägarna för en massa annat; ta upp dahliorna i ljuset, så luktärter, bellis, ringblommor blåbolltistel och vad annat jag hittar i min frölåda, grodda potatis, flytta ut citrusarna...  Jag får nästan svårt att inte börja genast, när jag tänker på allt roligt som ska göras!
 
I eftermiddag ska vi byta arbetskläderna mot något lite festligare och åka iväg till Tobias bror med sambo (lillens gudföräldrar) på mat. Lillen har sin outfit klar, men för egen del vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Garderoben börjar kännas ganska tråkig efter 1,5år utan några nya inköp, om man bortser från lite gravidmage-vänliga kläder sim köptes förra våren. Börjar kanske bli dags för lite nytt?
 
Men nu ska jag försöka få liv i Tobias som tydligen somnat på soffan och gå ut med min lilla familj. Lillen behöver få gunga och jag behöver få komma igång med allt det roliga:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela