ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Att avsluta...

Publicerad 2014-04-24 07:49:01 i Allmänt, Trädgård,

Just nu är jag nog sämst i världen på att avsluta alla projekt jag påbörjar. Över allt på gården finns halvfärdiga projekt som väntar på att jag ska fixa det sista. Vissa tar väl bara 5minuter att få gjorda, andra minst 5 timmar.
 
Har nu satt mig med häfte och penna och skrivit en lista med mer än 20 punkter som borde betas av. Här finns lite av allt; rensa, måla, bygga, plantera, kratta, gräva... Ska försöka att jag under resten av veckan inte hittar på några nya projekt, utan bara betar av punkter på denna lista, så att något blir klart i alla fall. Inom en timme kommer lillen vilja ut och sova, så då är det bara att välja vilka sysslor som ska göras först (tror det blir några av 5min projekten, känns bättre om jag får stryka några punkter från listan).
 
Vad ska jag sätta för mål idag? Fem punkter bort, kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela