ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Må bra-helg

Publicerad 2013-09-02 09:30:42 i Allmänt,

Det här veckoslutet har verkligen fått mig att må super! Och det kändes som om det var lite extra långt på något sätt:)
 
Fredagen började som alla andra vardagar för mig och lillen, men vid 9 tiden när jag började fundera vad vi sku hitta på under dagen ringde Fia och frågade om vi ville med till IKEA. Klart det, eftersom vi bland annat bedövde en lampa till köket. Så vi fixade oss klara och åkte iväg alla tre. Lillen var så duktig hela tiden och jag och han bestämde och köpte servetter till dopet, så en sak avcheckat från inköpslistan igen:) Tillbaka hemma hade vi en man i källaren som mätte fukten efter översväminingen och i 2 av 3 rum var läget riktigt bra. I det sista rummet var värdena lite högre än normalt, så nu ska vi se om försäkringsbolaget tycker vi ska ta in tork-bolag eller inte. En stund senare dök Jenny upp på snabbvisit och sen var det inte länge innan Tobias kom hem. Kvällen har jag ju redan skrivit om, så vidare till lördagen!
 
På förmiddagen städade vi lite, gick igenom lillens kläder och plockade undan en  ikea-kass med för små kläder som ska sparas. En mindre kass blev också full med sådant vi tnker ge bort. På eftermiddagen var vi ute en stund och rensade, vände komposten, grävde ner plantor och så beskar Tobias äppelträdet lite. Mot kvällen tog vi det lugnt igen, lillen sov och jag och Tobias pysslade på med vårt eget lite. Vid 19.30 badade vi lillen och satte på hans pyjamas. Sen blev det kvällsmat och innan klockan var 21 sov både jag och lillen.
 
Tobias tog morgonskötseln på söndagen, så jag steg först upp vid 8. Tre matpass på sammanlagt 2timmar hann vi med under natten, så ungefär 9timmar sömn för mig, jätteskönt! Efter morgonmål för alla tre fixade jag igång en bröddeg och kokade buljong till soppa av soppben. Så lunchen denna regniga söndag blev god köttsoppa med nybakade semlor. En stund efter lunchen hann jag ännu med en promenad utan barnvagn, så axlarna fick röra sig ordentligt:) Sen blev det bus med lillen, en utfärd för att kolla på lillens farmors nya lägenhet, mera bus och fixa i ordning det sista inför den nya veckan. När jag satt mig i soffan med en kopp te vid sju kände jag mig så nöjd med helgen, flera av samma slag hoppas jag på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela