ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Majsvälling

Publicerad 2013-10-25 17:41:48 i Baby,

Var iväg en snabb sväng till butiken när Tobias hade kommit hem och köpte en tetra majsvälling och en med välling av potatis och morot. Vi testade att blanda 15ml majsvälling med 30ml ersättning och det sjönk i rask takt! Vi ska se om lillen fortsätter dricka denna blandning, för i så fall kommer vi börja fixa en sådan flaska innan läggdags och hoppas på att han sover längre innan första nattmatpasset på det.(Många menar på att barnet när det blivit 4månader inte behöver mat på natten, men ännu får nog lillen sin nattmat en tid, eftersom han inte vill äta så stora portioner dagstid som han "borde" för att komma upp i tillräckligt med mat.)
 
Jag hade egentligen inte tänkt ge välling åt lillen, men just nu är jag beredd att testa på lite allt möjligt för att få lite bättre sömn. Så, vi testar på en blandning av grönsaksvälling och ersättning till natten nu en tid. Fungerar det så håller vi oss till ett sådant kvällsmål tills vi får introducera gröt.
 
Nu tar Tobias och lillen kvällstvätten och sen blir det sakta att börja söka oss mot sängen. Känns lite udda att börja fixa sig klar att sova när klockan inte ens är 7, speciellt en fredag kväll! :P

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2013-10-25 21:46:56

Hoppas det funkar bra med välling på natten! Hihi, hur kommer det sig att ni lägger er så tidigt? /Sofie

Svar: Gäller att sova när sonen sover:P Tobias behöver ganska mycket sömn för att fungera och eftersom nätterna har varit lite dåliga så behövde jag också få lite extra sömn någon natt. Det glamorösa småbarnslivet!:P
Saga

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela