ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Rådgivningsbesök v36+4

Publicerad 2013-05-16 09:19:31 i Baby,

Nu är jag och babyn hemma från vår cykeltur till stan och rådgivningen. Soligt och fint väder, så blev riktigt varmt på hemvägen!
 
Mina värden såg fina ut, men det märks nog att kroppen börjat lagra vätska nu mot slutet! Ringen är lite spänd och fötterna lite svullna. Så nu blir det att dricka en massa vatten och så grönt te och hoppas på att det sköljer ut lite vätska! Har en kanna med iste av grönt te och apelsin på gång och en kanna vatten med lime framför mig, så nu är det dricka, dricka, dricka som gäller!
 
Lill*n ligger fortfarande med huvudet neråt och sköterskan tyckte att det började kännas ganska fixerat:) Och så kan vi konstatera att jag inte får ligga på rygg mera! Blir en stressad liten i min mage då och pulsen rusar iväg. Den sjönk nog sen ner inom normalgränsen så fort som jag vände mig på sida. SF-måttet ligger fortfarande på 31, så hoppas på lite tillväxt till nästa gång! Men fortfarande inom normalkurvan och så lugnades jag med att måttet är så beroende på hur babyn ligger. Men inte verkar det ju vara någon jätte-baby i min mage, då måttet är så pass litet.
 
Så ser kurvan ut, hoppas på att den stiger lite nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela