ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Starta dagen?

Publicerad 2013-02-10 08:05:35 i Städa&Röja,

Funderar om det börjar vara dags att kravla sig upp från soffan så småningom? Flyttade från sängen till soffan (med en snabb paus vid matbordet för lite påfyllnad) när Tobias for iväg till jobbet. Efter 2½ timme på soffan börjar jag känna mig aningen stel i kroppen och hungrig, så kanske dags att börja dagen.
 
Min plan för dagen är att fortsätta fixa garderoben, som jag började med igår kväll. Plockade bort en massa kläder från mina lådor (mest byxor&kjolar) som det inte finns en chans att används förrän nån gång i höst. Nu finns det lite mera rum i lådorna och jag vet vad jag har igen, alltid positivt:) Genom att ta bort dukar och gardiner från garderoben och packa ner i stora väskor i väntan på förvaringslådor, fick jag nu tomma lådor för lill*ns lakan och handdukar.
 
Nu återstår då bara att röja det sista, gå igenom de kläder som hänger och sen vänta på tid att bygga väggar och dörrar till låddelarna av garderoben. Linnetyg borde också införskaffas, så att vi får de hängande kläderna lite ingömda. När detta projekt blir aktuellt är dock mycket osäkert!:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela