ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Tillbaka till vardagen

Publicerad 2013-08-11 07:30:37 i Allmänt,

Efter två härliga veckor med Tobias hemma gäller det nu att hitta tillbaka till vardagen och kanske till och med börja få lite rutiner här hemma. Ännu sover lillen så olika på dagarna, så är lite svårt att helt planera tiden, men tror nog det börjar ändra så där sakta när han blir äldre.
 
Våra två lediga veckor har ju till stor del tillbringats i stugan och nu drömmer jag om att vi skulle kunna vara där 1-2månader nästa sommare, för nog är det ett mycket mera avkopplat liv man lever där! Dagarna här hemma har gått åt till att fixa i källaren, klippa gräset, städa lite och fylla och tömma väskor för alla små resor hit och dit.
 
Idag är min plan att nu på förmiddagen ta en riktigt rejäl tjuvstart på "vardagen" genom att packa upp det sista, tvätta några maskiner (första snurrar redan på) och få tvätten ut att torka, gå igenom lillens kläder och städa bort för små plagg, plocka saker på plats och dammsuga. Det sku jag helst vilja hinna med innan 12, då butikerna öppnar, för då ska jag handla inför veckan och sen blir det dags för mat. Någon gång under eftermiddagen kommer lillens gammelfarfar och kanske farfar på besök, så ska försöka hitta tid att baka något gott till kaffet också;)
 
Men för att hinna med allting gäller det nog att ta sig upp ur soffan nu och börja! Speciellt med tanke på att lillen och Tobias sover för tillfället och man vet ju aldrig när lillen tycker att det är dags för nästa matpass:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela