ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Utomhus

Publicerad 2015-05-27 08:45:00 i Allmänt, Trädgård,

Också idag blir en utedag.  14grader i skuggan och sol har vi här i frontmannahuset nu på morgonen,   så när jag steg upp vid halv nio(min tur att få lugn morgon) gick Tobias och barnen precis ut genom dörren.  Jag tog med mig mitt morgonmål ut och satt i solen och njöt. Otroligt lyxigt att ha en egen gård, en gård som blir mer och mer vår för varje spadtag. 
 
För några dagar sedan blev jag klar med den nya rabatten,  eller där saknas ännu några plantor, men grävningen är klar. Genast börjar jag fundera på vad jag ska göra till nästa, många storslagna planer. Nu gäller det dock att hålla igen lite och ta tag i underhållet av de rabatter vi redan har. De ska rensas igenom och kollas hur de mår.  I en rabatt ska jag peta ner några potatisar, så kanske vi får några egna på tallriken i sommar och så ska jag så lite mera sommarblommor här och där. 
Sen har jag ju kvar att vända squash-landet... Det måste göras inom närmaste veckan, för 5-8.6 har vi Projekt Bygga Pergola. Det ser jag fram emot! Att få klart terrassen och kunna plantera dit klätterväxter och göra det mera skyddat och privat. Nu känner vi oss ganska påtittade överallt på gården.
 
Förutom att vara ute på vår gård ska vi ikväll åka iväg till min kusin och titta vad hon har gjort på deras gård och se hur deras nya sovrum blev.  Men nu, tillbaka ut på gården och rensa!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela