ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Härliga dagar

Publicerad 2015-05-24 11:49:00 i Allmänt, Trädgård,

Inte ens att det började regna precis när jag och barnen kom ut på gården idag får ner mitt humör. Hatar verkligen regnkläder, men drog glatt på dem på mig (tog Tobias byxor i all hast,  bara ungefär en halv meter för långa...) och lillen och så blåste vi såpbubblor under björkarna tills värsta skuren hade gått över.
 
Fröken sov tre timmar i vagnen,  så jag och lillen hann gräva klart rabatten, vattna, gräva efter mask, promenera runt och ha besök av mommo och moster.  Lillen fick mellanmål ute och ville sen vila i vagnen,  så jag bäddade ner han där och gick fram och tillbaka längs vår väg lite och så sov han. Efter det hann jag med halv timme arbete innan fröken vaknade. 
 
Nu är det mat för fröken, sen ska jag fixa igång någon lunch åt mig och lillen.  Så är det dags att väcka honom, äta och hitta på något att göra några timmar till, innan det är dags att väcka Tobias. 
 
Nu återstår det att fylla på med 3-4 säckar mylla bakom vinbärsbusken och sen plantera lite till. Och bygga en port åt klematisen att klättra på. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela