ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Morgondrömmar

Publicerad 2015-03-26 11:13:31 i Allmänt,

Lillen tyckte det var passligt att ta morgon lite efter 6 idag,  när lillasyster skulle ha flaska.  Jag som är flunssig (känner mig bra varje dag och tänker att det är över, men till natten blir jag helt slut igen och känner mig febrig..) och hade haft en fröken som behövde närheten och amning stora delar av natten tyckte lite annorlunda.  Tobias var snäll och gick ner med båda barnen och jag fick två timmar till att vila.
 
Under tiden hann kattorna väcka mig genom att ha ett slagsmål i hallen,  lillen väcka mig då han ville komma upp och jag hann med två jobbiga drömmar.  Först höll en anakonda på att kväva en liten flicka och sen brann ett hus. Jaja, fick iallafall lite vila, även om det inte var någon lugn och skön sömn.
 
Nu sover lillen i soffan bredvid mig, fröken slumrar i min famn och Tobias har bäddat ner sig på golvet. En riktigt pigg familj med andra ord! Sen blir det lunch, lite utelek (och möjligtvis inköp av mylla, ska testa att så lite köldtåliga grönsaker i växthuset) och så ska jag fixa en stor sats piroger till middag ikväll och att äta till soppa imorgon.  Kanske några till frysen också,  får se hur många det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela