ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Tvättmaskinsvakt

Publicerad 2015-06-09 21:10:32 i Allmänt, Fröken,

Om 10min är tvätten klar att hänga upp och jag har lovat att sköta det (om barnen tillåter får jag ju längre sömn imorgon, så det är väl rättvist). Ligger i alla fall i sängen och lyssnar på lugna andetag från alla håll. Lillen i sin säng och Tobias och fröken på varsin sida om mig. Mysigt!
 
Fröken har senaste tiden börjat somna utan mat/amning på kvällarna. Oftare och oftare ligger hon bredvid mig i sängen, knorrar och sparkas lite, för att sen somna lugnt. Känns lite ovant, då lillen till 99% somnade då han ammade/fick flaskan (de övriga gångerna vaggades i famnen) fram tills vi slutade med flaska när han var 15mån. Sen dess har han somnat bredvid oss i sängen medan vi sjunger.  På något sätt känns det bra att hon är så trygg, bara av att få vara nära, att hon somnar. 
När hon har somnat ordentligt lyfter jag över henne i spjälsängen bredvid mig och där sover hon oftast 4-5h innan hon flyttar tillbaka bredvid mig. Sen är det amning och närhet som behövs ocv en flaska någongång på morgonsidan. Ibland vid 4, ibland (som idag) vid 7. 
 
Men nu är det dags att hänga byket, flytta på fröken och sen göra resten av familjen sällskap i drömmarnas land.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela