ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

På väg

Publicerad 2015-06-14 15:02:05 i Allmänt,

Igår blev det ett spontant besök till stugan för mig och barnen. När Tobias skulle iväg till jobbet packade jag ihop lite saker för några timmar i stugan, men halvvägs genom packandet bestämde jag mig för att plocka med lite extra, så att vi kunde bli kvar tills imorse.  Tobias jobbade ändå till sent och skulle sedan tillbaka på morgonen, så mycket roligare att umgås med mamma/mommo och syster/moster/gudmor. Få plaska i havet(lillen), åka min gamla traktor(också lillen), sova lyxigt i en 2m bred säng (jag, lillen och fröken) och ha det bra.
 
Idag packade vi ihop efter morgonmålet och åkte tillbaka hem, langade en gammal telefon,  packade upp, städade undan (lämnade huset i kaos, då jag och barnen åkte iväg 25mkn efter att jag bestämt att vi behövde stug-luft) och packade sen om med mera saker. Sen sov barnen,  Tobias kom hem och vi bar ut sakerna i bilen och åkte iväg. Nu har vi disco i bilen och lyssnar på Hjulen på bussen går runt, Bockarna Bruse och andra barnsånger. Om 1,5h är vi i Borgå för två dagars umgänge med gammelfarfar, promenader i gamla stan och träffa gammelfaster. På vägen hem har vi min kusins kalas, så det är fullt program just nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela