ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Dagarna rusar

Publicerad 2015-06-18 20:36:24 i Allmänt,

Jag hinner knappt med i den takt som dagarna rusar förbi. Några dagar i Borgå, kalas hos min kusin på hemvägen, handla, sköta trädgården, tvätta,  iväg på lejparks- och picknickdate med min en klasskompis och hennes dotter, handla lite mer och imorgon är det sen midsommarafton.
 
Jag och barnen åker iväg till stugan redan vid 11, så att Tobias får sova. Martina kommer med och mamma kommer några timmar senare. Mot kvällen kommer Fia och hundarna,  famo och fafa och Tobias.  Blir mat i mängder och sen några liter jordgubbar. Precis som det ska vara, alltså. Har bestämt plocka-blommor-träff med Tanja. I ungefär 10år gjorde vi det varje midsommar och ibland fixade vi till och med en midsommarstång, men nu har det gått många år sen sist. Hoppas också på att hinna träffa några andra viktiga midsommar-kompisar från förr, men med två små ser inte min dygnsrytm ut som deras precis...
 
Tobias vakar fredag till måndag och efter det är det dags för slutspurten på gården. Vill ha allting i ordning till lillens kalas, så att vi sen får njuta av ledigheten i juli. Men för att det ska lyckas blir det mycket att göra i nästa vecka. Och förbereda kalaset där emellan:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela