ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Att vara last man standing

Publicerad 2015-06-22 22:04:28 i Allmänt,

Resten av familjen har kastat in handduken (heter det så?), till och med kattorna sover, men jag dricker te, väntar på att golvet vid kattornas matplats ska torka efter min skrubbning och planerar morgondagen.
Kollar väderprognosen, så att jag vet när det verkar vara bäst att dra fram gräsklipparen. Funderar vad som ska prioriteras. Bordbygget? Rensa bland hallonen? Klippa bort utblommade blommor från bergsklinten? Få undan alla små högar med jord klumpar här och där? Trimma? Eller inomhussysslor som att koka sista omgången rabarbersaft, byta lakan och dammsuga uppe? Hmm...
 
Idag hann jag med mycket mindre än jag hoppades på, mest för att fröken har behövt vara i famnen i princip hela dagen,  både då hon sovit och då hon varit vaken. Funderar på om det är tänder som tänker titta fram och som gör henne orolig. Nå, det blev en oplanerad vilodag och det kanske behövdes. 
 
Men nu ska kattorna få mat, mina tänder tvättas och sen hoppas jag på att rymmas med i sängen. Tyckte mig höra små fötter som tassade där uppe, så risken är stor att lillen har tagit över min sida av sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela