ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Säljes, köpes, skänkes, bytes

Publicerad 2015-07-03 12:12:00 i Allmänt,

Jag jobbar på att få bort sådant som vi inte använder. Säljer och skänker/byter på olika sidor på nätet. Två byråer, några prydnadssaker,  halsband och småkrafs har blivit förvandlade till trevliga pengar, några kattleksaker och mjukisar har flyttat till nya hem och några gamla ölflaskor ska i nästa vecka förvandlas till frukt. Det här är verkligen ett roligt sätt att städa och bli av med saker på!
 
För en kass med tomma barnmatsburkar och några plantor vintergröna fick jag en sittdyna till bil. Den har jag nu spänt fast på en köksstol åt lillen, så nu har han en egen, högre stol och fröken kan överta Tripp Trapp-stolen. 
Av Martina ska vi få en soffa, så vår gamla soffa byter jag mot några burkar mat åt fröken.  Eftersom vår nya soffa inte går att bädda ut, behöver vi också någon sängplats åt övernattande gäster. Lösningen blev uppblåsbara madrasser,  köpta begagnade. Älskar att inte saker bara slängs, utan kommer till nytta hos någon annan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela