ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Välkommen 2015

Publicerad 2015-01-01 06:02:18 i Allmänt,

Och så har vi ett nytt år här igen.
Ett nytt år som vi börjar med lite kalas för att fira Tobias nu i eftermiddag, sen en överraskningsresa på tu man hand om 1,5veckor och så, när han/hon bestämmer att det är dags, en liten syster eller bror till lillen. Kommer bli ett spännande år, året då vi blir tvåbarnsföräldrar och lillen blir storebror.
 
Vi slutade det gamla året lugnt. Lillen somnade på vägen hem från mommo, så det var bara att bära upp honom och få bort ytterkläderna. Sen satsade jag 1,5timmar på att städa upp här hemma, så nu är huset i helt ok ordning inför eftermiddagens besök. Som jag gissade gick det mycket lättare när jag hade kommit bort från allting några timmar. Det var bara roligt att se hur mycket jag hann få gjort på den tid jag hade. När Tobias kom hem dök vi ganska snabbt ner i sängen och sov lite över en timme innan raketsmällandet drog igång riktigt på riktigt där lite före 12.
Lillen sov vidare som en stock, men jag och Tobias låg vakna i kanske 30minuter när det smällde som värst. Sen sov vi gott tills väckarklockan ringde vid 5.45. Eller ja, det blev ganska många väckningar för mig, för min höft tyckte inte alls om att jag var ut och halkade runt på vägarna igår, men det börjar vara det vanliga. Nu har vi ätit morgonmål, Tobias har åkt iväg till jobbet och jag och lillen tar det lugnt och leker några timmar innan jag ska sätta igång med kalasförberedelserna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela