ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Tuti pojke

Publicerad 2015-01-01 10:00:56 i Allmänt,

Tydligen tog det på att fira nyår, trots att lillen somnade normal tid och sov bra. Vid halv 10 ville han ha mellanmål och efter det blev han riktigt sömnig.  Vi satt oss i soffan och läste i en bok och efter 5 min sov han lutandes mot mig. Blev att släcka taklampan och bädda ner honom under ett täcke i soffan och där har han nu sovit i över en timme.  Gärna får han sova en timme till, så att han orkar lalasa ikväll. Och jag halvligger gärna bredvid en stund och lyssnar på honom.
 
Eftersom det kommer vara håll igång hela eftermiddagen med lillen har jag satsat den här senaste timmen till att plocka fram och fixa så mycket jag kan. Det är inte precis det vanliga att koppar och fat står framdukade 5,5h innan gästerna skall komma. Nu är det bara kvar sådana sysslor som för mycket ljud (vispa och dammsuga) och sådant som måst göras senare. Betyder vila för mig också, så får lillen hjälpa mig sen. Speciellt dammsuga är han jätteduktig på, så tror han får ta hand om det:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela