ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Rådgivningsbesök v40+3

Publicerad 2015-01-23 12:14:23 i Allmänt,

Idag var hela familjen iväg till rådgivningen. Tobias har inte haft möjlighet att komma med många gånger alls denna graviditet, men nu passade det.
 
Den här gången hade SF-måttet ökat ordentligt, så nu är det på samma nivå som då jag väntade lillen. Bönan busade på och vi fick vänta en stund innan han/hon lugnade sig, så att hjärtljudet blev regelbundet.  Han/hon ligger fint med huvudet ner, men är inte helt fixerad ännu.
 
Min kropp börjar säga Tack, det räcker nu, så som tur är det ju inte så länge kvar. Inte så att det skulle vara problem på något sätt, men jag har börjat lagra vätska i kroppen (fick sätta vigselringen runt halsen istället för på fingret i förrgår och benen är svullna) och blodtrycket har höjts lite (ligger nu vid mitt normala, efter att ha varit lägre sen början av graviditeten, senast jag kollade tyckte Tobias tom. att det låg på gränsen till för lågt). Proverna var i alla fall rena, så borde i alla fall inte vara havandeskapsförgiftning på gång (att samla vätska och få höjt blodtryck är ju annars varningstecken för det), men börjar jag få huvudvärk eller känna mig konstig ska jag ringa förlossningen. Annars är det bara att dricka mycket vatten och vila. Fötterna i högläge och sånt. Och så ny koll nästa veckas torsdag.
 
Efter rådgivningen åkte vi iväg och kollade på soffor.  Vi vill ha en större soffa till vardagsrummet, för vår 2personers börjar bli liten med två barn. Vi hittade en som skulle passa in, men för att den ska få plats måst vi möblera om lite (och hitta lite gömda pengar någonstans), så vi får fundera idag och titta om det kan fungera. Skulle ju passa bra med en ny soffa att packa upp och få på plats i nästa vecka, fin syssla för att kanske få bönan att tycka att det är dags att komma ut. Och så skulle det ju passa perfekt med lite nytt till vardagsrummet till bönans "ära". När lillen var nyfödd fick vi ju ny fåtölj och nytt bord till vardagsrummet av fafa.
 
Nåja, nu ska lillen (och troligtvis Tobias) sova dagssömn och jag ska gå igenom en stor bunt med tidningar och se vad som ska sparas, sen får vi ta oss en ordentlig funderare på soffan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela