ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

För dumt huvud...

Publicerad 2015-01-12 07:44:31 i Allmänt,

... får kroppen lida. Så brukar det väl heta?
 
Efter att ha vilat och tagit det lugnt i ett dygn fanns det lite för mycket energi att pyssla på här hemma. Började med att hjälpa Tobias skotta bort snön från gården. Det är väl största boven i dramat... Sen gick jag vidare till att fixa en massa lasagne (tror det blir 4måltider för oss alla). Sprang upp och ner från källaren med tre maskiner tvätt, plockade lite på plats och kokade en stor kastrull risgrynsgröt till luncher idag och imorgon.
 
Så när kvällen och natten kom var kroppen allt annat än avslappnad och utvilad. Redan när jag lade mig i sängen hade jag svårt att få bekvämt och efter några timmar sömn var det omöjligt att få bekvämt och somna om. Så, mellan 1.30 och 5.30 låg jag vaken och vände och vred, läste och försökte få höft och rygg att slappna av. Till sist flyttade jag ner i lillens säng (var en liten som var närgången efter en natt utan mamma, så var extra svårt att få bekvämt). Där somnade jag så till slut och hann sova lite över en timme innan väckarklockan ringde.
 
Idag är kroppen ännu stel och sjuk, så nu kommer värmekudden få jobba på och så ska jag försöka komma ihåg lite rörelser från gravidyogan och se om det skulle hjälpa. Hoppas på att det hjälper och sen gäller det väl att låta bli snöskottningen tills lillasyster/lillebror är här och kroppen har fått vila lite. Imorgon är det dags att besöka rådgivningen igen, så är det mycket sjukt då ännu får jag kolla om de har några tips och trix att ta till. Finns ju diverse stödbälten och fysioterapi att ta till, men det känns lite onödigt så här på slutet.

Kommentarer

Postat av: frida svensson

Publicerad 2015-01-12 16:11:25

som du är igång. jag försöker mest dra ned på tempot, lyssna på kroppen och vila massor. Man får ju helt enkelt acceptera att man inte orkar det man än gång orkade. Keep up the good work! kram på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela