ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Dagen före BF

Publicerad 2015-01-19 09:44:57 i Allmänt,

Så snabbt har det gått! Imorgon är bönan beräknad! Men, inte har jag några känningar på att något skulle vara på gång. Magen har sjunkit lite (det tackar både magsäck och lungor för), men annars mår jag som tidigare.
 
Startade denna dag med en butiksrunda. Köpte sand för att minska halkrisken på gården (och kände mig löjlig som behövde begära hjälp att få in säcken i bilen, men 25kgs lyft är väl inte helt ok nu...), vidare till matbutiken för att fylla på i alla skåp och sen iväg och köpa ny mikro. Vår sa upp kontraktet igår och jag är för van/lat/bekväm för att vilja leva utan mikro, så nu står det en ny, nästan likadan som den gamla och väntar på att komma på plats.
 
Nu håller jag på att koka en mega-sats chili con carn,  medan lillen leker och dansar med pappa och farmor. Min definition på mega-sats är någonstans runt 3kg när allt är klart, så min gryta räcker inte till. Blir att ta hjälp av en extra kastrull:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela