ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Att sova med en snöleopard

Publicerad 2015-01-08 09:09:22 i Allmänt,

Jepp, i natt har det sovit en liten snöleopard mellan mig och Tobias. Lillen fick en jättegosig mjukishalare i julklapp av Seba och Cessi som han älskar att ha på och i natt testade vi den som pyjamas. Han sparkar alltid bort täcket, så vi testade om han sover bättre med lite varmare kläder på. 20-8.15 sov han med ganska lite bök, så kanske det hjälpdr med varma sovkläder, måst testa några nätter till.
 
Jag och Tobias har också tagit en lång natt, så idag är jag bra mycket piggare än igår. Därför blir det att vara lite effektiv nu på förmiddagen,  innan Tobias ska iväg till jobbet. Dammsuga och påbörja projektet Fylla-frysen-med-mat är min plan. Vill ha såser och annan mat, bara att värma, i frysen tills vi kommer hem med babyn. Att vi ska behöva ställa oss och kocka den första tiden känns onödigt, att koka pasta/potatis/ris och värma en sås räcker, tycker jag. Idag ska jag fixa skinkfrestelse och kycklingsås och imorgon blir det köttfärslimpa eller -biffar. Minst 10 måltider för hela familjen och några för mig och lillen vill jag få ihop den närmaste tiden:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela