ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Att somna om

Publicerad 2015-01-24 10:57:21 i Allmänt,

I natt har varit en mindre bra natt för mig, igen en gång. Somnade sent, vaknade tidigt och låg vaken i omgångar där emellan. När det var dags för lillen och Tobias att vakna skulle jag helst ha bäddat ner mig i sängen igen. Istället blev det morgonmål och jag tänkte att jag sover en stund med lillen på dagen, men halvvägs genom morgonmålet kände jag bara att "Nä, jag behöver sov nu". Vanligtvis vill jag inte "slösa bort" tiden Tobias är hemma, utan göra något vettigt, men idag var det dags att förstå att sömnen måst prioriteras. 
 
Så efter att ha fyllt magen med te och brödet jag bakade igår kväll gick jag upp och bäddade ner mig. Efter ungefär en timmes sömn ringde väckarklockan och oj vad det tog emot att stiga upp fortfarande, men nu var det dags att ta morgon. Efter en sväng till butiken vaknade jag till någolunda ordentligt,  men fortfarande är ögonen sömnsvullna och kroppen slapp. Inte är det omöjligt att det blir en tupplur med lillen också, får se när vi kommer så långt.
 
För mig och lillen är dagen helt öppen, men Tobias ska iväg till jobbet om en timme. Eftersom det är relativt nystädat här hemma och tvättkorgarna tomma så tror jag att det blir en riktig slappar-dag idag. Bara gosa och leka med lillen och sen se en film när han har somnat. Och gå omkring i de bekvämaste kläderna som finns just nu, gravidleggings och en stor t-skjorta och bara fötter. Har fått ett otroligt obehag för att bli varm om fötterna denna graviditet, får en krypande känsla i hela kroppen och måst få fötterna svala genast. Ibland blir det att gå ut i verandan en liten stund för att få riktigt kallt om dem. Som tur är det nog det enda konstiga jag varit med om denna graviditet. Det och mitt behov av mineralvatten där en tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela